Na osnovu Zaključka Opštinskog veća broj 06-1/23-212-10-01od 01.12.2023. godine Komisija za utvrđivanje prava na dodelu subvencije u vidu energetskih vaučera raspisuje
JAVNI POZIV ZA DODELU SUBVENCIJE U VIDU ENERGETSKIH VAUČERA
1. PREDMET JAVNOG POZIVA
Javni poziv se raspisuje za izbor korisnika za dodelu subvencije-energetskih vaučera.
Energetskim vaučerom u smislu ovog Javnog poziva smatra se vaučer kojim se vrši plaćanje računa za utrošenu toplotnu energiju, prirodni gas ili ogrevnog drveta , briketa, peleta i uglja.
Rok važenja vaučera je mesec dana od izdavanja istog.
Vrednost vaučera je 10.000,00 dinara, a za korisnike koji su energetski ugroženi kupci u skladu sa Uredbom o energetski ugroženom kupcu i korisnici jednokratne novčane pomoći u vidu ogrevnog drveta, koje dodeljuje Centar za socijalni rad 3.000,00 dinara.
2. USLOVI ZA OSTVARIVANJE ENERGETSKIH VAUČERA
Uslovi za dodelu energetskih vaučera su sledeći:
- prebivalište na teritoriji opštine Temerin
- ukupan mesečni prihod po članu domaćinstva ne prelaze 25.000,00 dinara;
3. POTREBNA DOKUMENTACIJA
- Uz propisan obrazac prilažu sledeća dokumenta:
- fotokopiju ili očitanu ličnu kartu svih članova domaćinstva, za maloletna lica izvod iz matične knjige rođenih
dokaz o mesečnim prihodima i to:
za zaposlena lica: potvrdu o ostvarenim prihodima u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja zahteva
za penzionere. ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu podnošenja zahteva
za nezaposlena lica: uverenje o nezaposlenosti NSZ ili potvrdu da lice nije prijavljeno na osiguranje koje izdaje REPublički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje - fotokopiju računa za utrošak energenta od strane JP"Gas" Temerin ili JKP"Temerin" Temerin za mesec koji prethodi mesecu podnošenja zahteva
- izjava da li je podnosilac zahteva korisnik subvencije po Uredbi o energetski zaštićenom kupcu i jednokratne novčane pomoći u vidu ogrevnog drveta koje dodeljuje centar za socijalni rad
- račun za refundaciju za ogrevno drvo, briket, pelet, ugalj ukoliko podnosilac zahteva koristi navedene energente
Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga po potrebi, poput : fotokopija indeksa, potvrda poreske uprave o obavljanju samostalne delatnosti i sl.
4. PRIJAVA NA JAVNI POZIV
Javni poziv za dodelu energetskih vaučera se objavljuje na zvaničnim internet stranicama i oglasnim tablama opštine Temerin i Centra za socijalni rad.
5. ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE
Rok za podnošenje prijave na Javni poziv je je od 01.12.2023. godine do 15.12.2023. godine, odnosno do utroška sredstava.
Zainteresovani podnose prijavni obrazac sa pratećom dokumentacijom u Opštini Temerin, Novosadska 326, šalter 4.
6. DODELA VAUČERA
Komisija utvrđuje rang listu korisnika subvencija i sačinjava predlog odluke za dodelu subvencija.
Odluku o dodeli subvencija donosi Opštinsko veće opštine Temerin.
OSNOVNE INFORMACIJE O CENTRU ZA SOCIJALNI RAD
• CENTAR ZA SOCIJALNI RAD TEMERIN
• MESTO (OPŠTINA/GRAD) TEMERIN
• GODINA OSNIVANJA 1991.
• DIREKTOR JASMINA PUČIĆ
• E-mail
• ADRESA I POŠ. BROJ NOVOSADSKA 403, 21235 TEMERIN
• TELEFONI / FAX 021/843-511, 021/843-550. 021/842-888
Centar za socijalni rad opštine Temerin u svom sastavu ima 2 organizacione jedinice i to:
1. jedinica za stručni socijalni rad
2. jedinica za lokalna prava i usluge
Centar donosi odluke o ostvarivanju prava korisnika i pruža usluge korisnicima u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona.U vršenju javnih ovlašćenja, centar, kao ustanova socijalne zaštite i kao organ starateljstva, postupa u skladu sa utvrđenim normativima i standardima.U vršenju drugih poslova utvrđenih zakonom, centar postupa po standardima i normativima koje utvrđuje nadležni organ jedinice lokalne samouprave.
(1) U vršenju javnih ovlašćenja, centar, u skladu sa zakonom, odlučuje o:
1. ostvarivanju prava na materijalno obezbeđenje;
2. ostvarivanju prava na dodatak za pomoć i negu drugog lica;
3. ostvarivanju prava na pomoć za osposobljavanje za rad;
4. ostvarivanju prava na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite;
5. ostvarivanju prava na smeštaj odraslog lica u drugu porodicu;
6. hraniteljstvu;
7. usvojenju;
8. starateljstvu;
9. određivanju i promeni ličnog imena deteta;
10. merama preventivnog nadzora nad vršenjem roditeljskog prava;
11. merama korektivnog nadzora nad vršenjem roditeljskog prava.
(2) U vršenju javnih ovlašćenja, centar, u skladu sa zakonom, obavlja sledeće poslove:
- sprovodi postupak posredovanja - medijacije u porodičnim odnosima (mirenje i nagodba);
- dostavlja nalaz i stručno mišljenje, na zahtev suda, u parnicama u kojima se odlučuje o zaštiti prava deteta ili o vršenju, odnosno lišenju roditeljskog prava;
- dostavlja, na zahtev suda, mišljenje o svrsishodnosti mere zaštite od nasilja u porodici koju je tražio drugi ovlašćeni tužilac;
- pruža pomoć u pribavljanju potrebnih dokaza sudu pred kojim se vodi postupak u sporu za zaštitu od nasilja u porodici;
- sprovodi postupak procene opšte podobnosti hranitelja, usvojitelja i staratelja;
- vrši popis i procenu imovine lica pod starateljstvom;
- sarađuje sa javnim tužiocem, odnosno sudijom za maloletnike u izboru i primeni vaspitnih naloga;
- sprovodi medijaciju između maloletnog učinioca i žrtve krivičnog dela;
- podnosi izveštaj o ispunjenju vaspitnog naloga javnom tužiocu, odnosno sudiji za maloletnike;
- prisustvuje, po odobrenju suda, radnjama u pripremnom postupku protiv maloletnog učinioca krivičnog dela (saslušanje maloletnog učinioca krivičnog dela, saslušanje drugih lica), stavlja predloge i upućuje pitanja licima koja se saslušavaju;
- dostavlja mišljenje sudu pred kojim se vodi krivični postupak protiv maloletnika u pogledu činjenica koje se odnose na uzrast maloletnika, činjenica potrebnih za ocenu njegove zrelosti, ispituje sredinu u kojoj i prilike pod kojima maloletnik živi i druge okolnosti koje se tiču njegove ličnosti i ponašanja;
- prisustvuje sednici veća za maloletnike i glavnom pretresu u krivičnom postupku protiv maloletnog učinioca krivičnog dela;
- obaveštava sud nadležan za izvršenje zavodske vaspitne mere i organ unutrašnjih poslova kada izvršenje mere ne može da započne ili da se nastavi zbog odbijanja ili bekstva maloletnika;
- stara se o izvršenju vaspitnih mera posebnih obaveza;
- proverava izvršenje vaspitne mere pojačanog nadzora od strane roditelja, usvojitelja ili staratelja i ukazuje im pomoć u izvršenju mere;
- proverava izvršenje vaspitne mere pojačanog nadzora u drugoj porodici i ukazuje pomoć porodici u koju je maloletnik smešten;
- sprovodi vaspitnu meru pojačanog nadzora od strane organa starateljstva tako što se brine o školovanju maloletnika, njegovom zaposlenju, odvajanju iz sredine koja na njega štetno utiče, potrebnom lečenju i sređivanju prilika u kojima živi;
- stara se o izvršenju vaspitne mere pojačanog nadzora uz obavezu dnevnog boravaka u ustanovi za vaspitavanje i obrazovanje maloletnika,
- dostavlja sudu i javnom tužiocu za maloletnike izveštaj o toku izvršenja vaspitnih mera o čijem se izvršenju stara;
- predlaže sudu donošenje odluke o troškovima izvršenja vaspitnih mera;
- obavlja druge poslove utvrđene zakonom.
(3) Centar u vršenju javnih ovlašćenja pruža usluge socijalnog rada i pokreće sudske postupke kada je zakonom na to ovlašćen.
Socijalna zaštita jeste organizovana društvena delatnost od javnog interesa čiji je cilj pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.
Svaki pojedinac i porodica kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa zakonom.
Prava na socijalnu zaštitu obezbeđuju se pružanjem usluga socijalne zaštite i materijalnom podrškom.